Sydney!

20 december 2018 - Sydney, Australië

Zondag 16 december

Gisteravond aan gekomen in Sydney! Onderweg naar Sydney al veel regen en onweer gehad!

Aangekomen op het centraal station was het nog wel even een gedoe om van Central Station naar het dichtstbijzijnde station bij ons hostel te komen. De treinen waren niet aan het rijden in verband werkzaamheden , uiteindelijk lukte het ons een bus te vinden die er heen ging. Toen hoefden we nog maar klein stukje te lopen naar het hostel, nog zn 200 meter en we waren er tot dat het keihard begon te regenen! Echt van dat tropisch regen dat met bakken uit de hemel valt. Wij helemaal door weekt aan gekomen in het hostel... Lekker einde van de dag 😂

Vandaag hebben we heel veel gelopen! We begonnen met een gedeelte van de Royal Botanic Gardens, toen gingen wij naar de Sydney Operahouse. Het is een mooi gebouw! Lijkt wel heel anders in het echt dan wat je altijd ziet op tv haha. Achter het Sydney Operahouse is de Sydney Harbour Bridge.

Nadat we dit allemaal bekeken hadden en verder waren gelopen kwamen op een kerstmarkt terecht! Vet grappig om in de zomer over een kerstmarkt te lopen, voelt nog steeds zo raar kerst in de zomer! Hier kochten ze van allerlei leuke spulletjes!

Na de kerstmarkt gingen we verder lopen en kwamen wij bij Observatory Hill Park. Hier hadden we mooi uitzicht over de stad en Sydney Harbour Bridge.

Voor de rest nog in het centrum geweest waar alle winkels zijn en daarna waren we terug gegaan naar het hostel.

Vet toevallig kwamen we in het hostel de drie Engelse jongens tegen die we hadden ontmoet in Canberra , echt toevallig! Sydney is zo huge en zitten we weer in het zelfde hostel 😂

Maandag 17 december:

Vandaag zou het erg warme worden dus hadden wij besloten om naar Bondi Beach te gaan!😁☀️

Bondi Beach lijkt heel anders dan op tv haha, wat natuurlijk vaak zo is met tv programma’s (Bondi rescue).  Gewoon wat kleiner dan ik dacht haha. Maar goed de lifeguard huisje staat er en ze rijden heen en weer met hun karretje , om te verzorgen dat niemand verdrinkt. Toen wij op het strand lagen , gingen ze met alle spoed naar iemand toe en later werd ze meegenomen in het golfkarretje naar de lifeguardhuisje.

Wat wel maf was is dat het super mistig was over de zee! & later was het weg en toen kwam het weer terug, geen idee waarom?

Voor de rest nog even over de boulevard gelopen en daarna gingen we terug naar het hostel.

Dinsdag 18 december

Vandaag zijn we met de trein 2,5 uur naar de Blue Mountains geweest! We kwamen met de trein aan in het plaatsje Katoomba , vanuit daar kan je dan verder naar de look out punten. Wij besloten om even naar de Tourist Information te gaan, zodat we wisten hoe we verder moesten.

Daar aangekomen stond er gelijk een oude man klaar om ons te helpen. Gelijk enthousiast pakt hij er een kaart bij en vertelt hij welke bus we kunnen nemen en wat er te doen is in de Blue Mountains. Zo vertelde hij over Scenic World, daar heb je de grootste cabel car van Australië, steilste trein van de wereld en hoogste cabel car van Australië met glazen vloer. Dit leek ons wel wat ! Dus kochten we bij hem gelijk de tickets ( zo slim was véél goedkoper 35$ p.p maar!).

Aangekomen in Scenic World , gingen we als eerste naar de Cable Car , ik met me hoogtevrees vond het eerst dood eng haha, maar de hele rit viel me mee! & hadden echt super mooi uitzicht! Beneden aangekomen hebben we nog wat gewandeld.

Daarna gingen we met de steilste trein, wat ook echt behoorlijk steil was , maar super gaaf! Ook vanuit hier had je mooi uitzicht over de Blue Mountains.

Na deze twee gedaan te hebben besloot ik om ook de laatste te gaan doen. Deze cable car had deels een glazen vloer (help dacht ik!) maar ook deze viel me mee! Hier uit hadden we mooi uitzicht over de drie zusters en de waterval!!

Al met al hadden we een leuk dagje in de Blue Mountains😁

Woensdag 19 December

Vandaag zijn we met de trein over de Harbour Bridge geweest. Aan de andere kant van de brug zit Luna Park, daar konden we gratis in, dus zijn we eventjes gaan kijken. Voor de rest zat daar nog een Olympisch Zwembad. Deze dag niet zo heel veel gedaan.

We wilden gaan koken die avond, maar toen bleek de keuken dicht te zijn tot half zeven. Toen wij om half zeven weer naar de keuken gingen , stond er een vet lange rij , wij zo vragen waarom er een rij was , bleek er gratis eten zijn gemaakt ! (Vandaar dat de keuken tijdelijk dicht was) Wij blij gratis eten!

Donderdag 20 december

Vandaag relaxed dagje , in de middag naar de film geweest , A Star is Born, echt een mooie film!

Voor de rest zo nog even de was gedaan vandaag. Als avond eten hadden we Thai Curry Padang magnetron maaltijd, smaakte lekker! We wilden vanavond naar Scary Canary (een bar) gaan,  maar  stormde helaas! Dikke hagel , regen en onweer. Dus bleven we gwn lekker chillen in het hostel.

Morgen naar Barring Tops met Stray Australia! Ben benieuwd!

1. Eline Hooijer:
    20 december 2018
    Wat een verhaal en belevenis! En wat een mooie foto’s!!
  2. Inge van Bruggen:
    21 december 2018
    Gelukkig zijn we nu wel van die gekke Chinees en Duitsers af 🙄😂
  3. Gerda:
    22 december 2018
    Cool al jou verhalen te lezen.
    Je verveeld je niet.. Have Fun 😎
  4. Hennie Roelofsen.: