Tweede week in Nieuw Zeeland!

7 november 2019 - Matamata, Nieuw-Zeeland

Maandag 28/10/19

Vandaag gingen we naar het Abel Tasman National Park. Hele mooie stranden! We besloten de water taxi te nemen die vaarde langs alle stranden , er was een stukje harde wind en dus ook hoge golven, was vet leuk om in het bootje te zitten haha. Onderweg nog de appel rock gezien en ook zeehonden! We hadden er heerlijk weer bij!

Dinsdag 29/10/19

Vandaag wakker geworden in het plaatsje Nelson. Hier even gewinkeld en toen door naar het plaatsje Picton. Picton is een mooi plaatsje aan de kust, daarvandaan namen we de boot naar het Noordereiland , Wellington! De overtocht duurde zo 3,5 uur en was mooi om te zien.

Woensdag 30/10/19

Wakker geworden op een camping net buiten Wellington. We besloten om naar het plaatsje Napier te gaan, het was niet echt handig om met een camper terug naar Wellington stad te gaan. Het was een lange rit naar Napier, het rijden in het Noordereiland is wel “platter” en veel meer verkeer dan ten opzichte van het Zuidereiland!

Aangekomen in Napier , gingen we nog even winkeltjes bekijken en op zoek naar een camping voor de nacht.

Donderdag 31/10/19

Wakker geworden op de camping , we besloten stukje te rijden alvast en hadden op Google maps wel leuk caféetje gevonden aan de “highway”. Wij aangekomen bij het café , soort van boerderij /dier vriendelijk cafeetje , hier eten besteld , en gelijk toen we binnen kwamen was er een schattig fluffy hondje. Niet veel later nadat wij ons eten kregen wilden er een Aziatisch gezin naar binnen gaan, waarschijnlijk net zoals ons om te ontbijten. Maar zodra ze ook nog maar 1 voet binnen hadden gezet, zagen ze tot hun grote verschrikking het o zo schattige fluffy hondje, waarop zij reageerde van “Ohhhh, doggg, we are afraid for dogs!!!!”. De eigenaresse die ondertussen aan het vegen was , was niet echt onder de indruk van hun reactie, maar besloot toch maar de hond voor hun weg te doen. Zo de hond wordt het café uit gezet en het gezin gaat naar binnen en neemt plaats. Je kon gelijk merken aan de mensen die er werkten dat ze niet leuk vonden dat hun hond weg moest “It is a farm, zij de eigenaresse tegen ons”.

Goed nou , de familie zit druk te kijken op het menu wat ze gaan eten, tot dat, ik uit me hooghoek op eens twee andere fluffy hondjes naar binnen zie komen, hoppa, gelijk richting de tafel waar het gezin zit , hahaha, zo snel als ze konden stonden ze op, nog net niet al te gillend, hoppa hele familie maakt dat ze weg komen voor de twee schattige hondjes. Ondertussen proberen Inge en ik de hondjes maar even te aaien, de hondjes kunnen er ook niks aan doen. Ze kwamen ook niet meer terug haha. De eigenaren oeps de andere honden waren ontsnapt haha. Leuk begin van onze dag was dit.

Oké genoeg over dat. We gingen weer op pad naar het Tongariro National Park, hier zagen we mooie vulkanen (Mordor & Mount Doom, Lord of the rings!)

Daarna gingen we naar Lake Taupo, super groot meer! In het plaatsje Lake Taupo heb Worlds coolest Mc Donald’s , omdat er een MC vliegtuig bij staat! Super grappig!

Vrijdag 1/11/19

Wakker geworden op de camping in Lake Taupo. Vandaag gingen we op de Ernest Kemp , een replica stoomboot uit 1920. Mooie vaart over het meer onderweg zagen we nog Maori rots schilderingen.

Vanuit Lake Taupo gingen we naar Waitomo (na verkeerd gereden te hebben😂😂) kwamen we daar aan rond een uur of vijf.

De camping was mooi en onze camper stond toevallig ook naast dezelfde auto bedrijf Autobarn Camper. Dit veroorzaakte nogal wat verwarring bij het coupeltje die ook dus dezelfde camper als ons hebben. Wij zagen ze al aan komen lopen en voor we het wisten deed de jongen de deur van onze camper open haha, wij dus “ Sorry you got the wrong camper” ! Mmm ongemakkelijk voor hun Hahah.

Zaterdag 2/11/19

Wakker in Waitomo, al lekker begin van de ochtend wilden weg rijden met de stroomkabel er nog aan , oeps, ging goed , stopten op tijd, de couple die gisteren perongeluk onze camper in wilde , hielden ons optijd tegen. Ach ja, stonden nu we gelijk met ongemakkelijk zijn😂

In de ochtend namen we deel aan een tour door de Glow worm cave. Was echt heel mooi om te zien! Gek hoor z’n grot die wordt verlicht door wormen.

Vanuit Waitomo gingen we door naar Hamilton, leuk stadje, hier even gewinkeld en in de Hamilton gardens geweest.

Zondag 3/11/19

Wakker op de camping in Hamilton, al heel vroeg, want vandaag was de dag dat we in een ballon gingen! Super gaaf! Ben blij dat Inge me overhaalden om met me hoogtevrees in een ballon te stappen. Super mooi uitzicht en viel me wel mee! Mooie ervaring er bij dus!

Na de ballonvaart gingen we verder met de camper naar Matamata, hier even gekeken en toen besloten we door te gaan naar de geisers in Rotorua. We gingen naar de Wai- O- Tapu geisers, heel gaaf om te zien! En stinken die dingen, ruiken naar verrotte eieren haha. Daarna reden we terug naar Matamata om op de camping te slapen dichtbij Hobbiton voor de volgende dag.

1. Eline Hooijer:
    7 november 2019
    wat een mooi verhaal Anne, en wat een avontuur!! geniet er nog van samen !!
    groetjes pa en ma xxx
  2. Hennie Roelofsen.:
    9 november 2019
    Hai Anne, van alles weer mee gemaakt daar. Grappig om te lezen. Laatste dagen New Zeeland, geniet nog even, gr daar.👍🏻🤗😘