Melbourne

1 september 2019 - Saint Kilda, Australië

Hey!

Lang geleden weer dat ik iets geschreven heb. Ik woon nog steeds in Melbourne haha alleen al heel lang niet meer in het hostel Nomads All Nations. We zijn beide gestopt met housekeeping, Des werkt nu in constructie werk. Hij bouwt stellingen in een warenhuis. Ik werk alleen in de Spudbar , gelukkig geen housekeeping meer voor mij ook haha. Van het hostel gingen we naar een ander hostel genaamd Summerhouse in St Kilda. Dit is omdat we graag uit de CBD wilde, hier in St Kilda is het wat chiller. Ook is het niet zo ver van mij werk, 10 min met de tram en Des kan hier opgehaald worden om naar het werk te gaan. We hebben ongeveer een maandje in Summerhouse gezeten.

Ook zijn we 2 weken terug samen naar de Great Ocean Road gegaan. Heel leuk weekend was dat :) Zo fijn om even de stad te verlaten en echt weer wat te zien, ondanks ik de Great Ocean Road ook al had gezien in december. We hadden een auto gehuurd van  Jucy en vertrokken op een vrijdag. Onze eerste overnachting was in Anglesea, hier sliepen we in het Great Ocean Road Resort. Super mooi plekje, mooie kamer en heel fijn groot bed! Heerlijk om even een weekend een dubbel bed en tv te hebben haha. De volgende dag zaterdag gingen we echt van start met de Great Ocean Road. We reden klein stukje terug om Bells Beach te zien, hier waren vele surfers, nice! En daarna reden we weer verder naar de Lighthouse, Memorial Arch (Great Ocean Road Sign), 12 Apostles en kwamen we uiteindelijk aan in Port Campbell. Daar besloten we om te gaan overnachten in Port Campbell Motor Inn. Ook weer een mooie kamer, double bed en tv & er was een soort van bubble bad ! Zo nice. De dag erna zondag was hadden we nog de London Arch en Loch Ard Gorge gezien. Helaas was het zondag niet zo mooi weer, veel regen.. Al was dat ook weer niet een ramp aangezien we op tijd weer terug moesten naar Melbourne om de de auto in te leveren.

Na ons leuke weekend in de Great Ocean Road gingen we eigenlijk spontaan beetje opzoek naar een kamer in een share house. Ik denk na een weekend met double bed en tv hadden we toch wel echt genoeg van het hostel life (double bed, 8 bed dorm en samen slapen in een single bed ...) Op een geven moment wil je toch ook wel weer beetje wat ruimte hebben haha.

Zo hebben we nu een kamer gevonden! We zijn er vorige week zaterdag in verhuist. Het huis is ook in St Kilda, we wonen aan de St Kilda Road. Het huis is van een 28 jarige Australiër, chille dude en hij verhuurt zijn kamers in zijn huis aan 1 meid uit Canada en aan ons dus. We hebben een mooie kamer, groot, met een balkon en een kleine walk in closet! Ook heeft hij een hond! Zo toevallig zijn hond is ook een American Stafford, het is echt een soort van Bulan 2.0. De hond heet Zara , is een meisje dus haha en is bruin. Qua karakter net Bulan, HOUD VAN ETEN EN AANDACHT haha. Zo leuk om in het huis ook een hond te hebben.

Dat was het wel zo beetje weer. Nu alweer september tijd vliegt voorbij. Eigenlijk nu wel de laatste 1,5 maand gaat in. 19 oktober vlieg ik hier weg naar Nieuw Zeeland! Samen met Inge daar 4 weken rondreis in een campervan, zo veel zin in! Nieuw Zeeland schijnt nog mooier te zijn dan Australie , dus kan niet wachten om de mooie bergen, lakes etc te zien!

1. Eline Hooijer:
    Mooi verhaal Anne en wat een avontuur!!! Geniet ervan samen groetjes aan Des😘
  2. Hennie Roelofsen.:
    1 september 2019
    Hai Anne wat een verhalen weer. Fijn dat je nu een nieuwe stek hebt. Nog even samen genieten. Gr daar👍🏻🤗😘
  3. Inge van Bruggen:
    1 september 2019
    Super fijn dat jullie nu wat meer ruimte hebben, st kilda is ook echt een chille plek. Oh en euhhh een Bulan 2.0 erbij als kamergenoot, hoe leuk is dat 😍😂
    Groetjes aan Desmond en tot snel! ❤️ Kan niet wachten om je weer te zien 😊