Canberra

15 december 2018 - Canberra, Australië

Vrijdag 14 december:

Vandaag uit ons lekkere bed bug hostel ! En op naar Canberra! We konden makkelijk op Southern Cross Station komen , daar even ontbeten en toen gingen we naar onze bus. Vet leuk dat de buschauffeur in de kerst sfeer is , hij   draagt een prachtige kerstmuts en heeft kerstversiering in de bus gehangen 😂

De bus zelf is echt super, vet veel been ruimte , kan je mobiel opladen etc! Wij waren dus helemaal ready for the ride! Onze eerste stop voor een lunch pauze is in Albury , ik denk nog z’n 1,5 uur voordat wij daar aan aan zouden komen , begint er op eens bij de chauffeur iets keihard te piepen. Oké kan gebeuren ? Alleen zien wij al gauw dat hij ook geen idee is waar het vandaan komt en wat het is. Hij dus ondertussen gewoon doorrijden en contact opnemen met denk ik headoffice om te vragen wat het kan zijn. Alleen hij is niet zo goed in en telefoneren via zijn oortje en op de weg letten , dus lekker twee x op de rem moeten trappen omdat hij de auto niet zag aankomen. Uiteindelijk heeft hij de bus eventjes aan de kant gezet en toen weer proberen het te oplossen. Gelukkig uiteindelijk kwam hij er achter waar het vandaan kwam en waren we bevrijd van het vreselijke gepiep! En konden we weer verder richting Albury!

Aangekomen in Canberra! We slapen in de hostel YHA , mooi hostel! Het heeft een binnenzwembad , waar we ook in hebben gezwommen eventjes, wel koud water. Voor de rest allee netjes en schoon , hier geen bed bugs!!! We slapen in een 8 bed dorm , met alleen maar jongens.

Roommates update:

• Dude uit Canada , houd van politiek en geschiedenis , houd zijn mond voor geen minuut dicht , blijf maar praten tegen ons
  • Dan hebben we de dude uit India , genaamd Rumi 😂😂, die gelijk in het begin ons een soort van “rondleiding” gaf door het hostel😅 , praat ook best veel , en zit hier al 2,5 week, volgens hem ben ik een nep Nederlander, zou ik Zuid-Amerikaans zijn 😂 & ik ben een 1 of andere prinses Anne🤔
  • Drie Engelse jongens , zijn nu naar de sauna beneden, hebben ons uitgenodigd om straks biertje te drinken, maar wij doen onze was 😝

Zaterdag 15 december:

Wakker geworden in ons hostel , prima geslapen! Vandaag gaan we door naar Sydney, maar eerst hebben we nog even Canberra verkent. We zijn even naar het centrum geweest en rond gewandeld door een park en in de stad. Canberra is echt een politieke stad en voor kunst/cultuur. Daarna gingen we terug naar het hostel voor onze backpacks en namen we de bus naar Sydney! 🚌

1. Inge van Bruggen:
    15 december 2018