Barrington Tops / Surfcamp Spot X / Byron Bay

30 december 2018 - Byron Bay, Australië

Zaterdag 22 december

Vandaag wakker geworden in Barrington Tops! Weer met het mooie uitzicht! Hier lekker ontbeten en toen weer in de bus gestapt voor de volgende bestemming , surfkamp Spot X !

Onderweg hebben we nog weer stoppen gemaakt , eerste was een Koala opvang centrum. Super schattig! Hier zitten Koala’s die bijvoorbeeld zijn verwond geraakt of verstoten zijn. Zo was er een koala die was aangereden door een trein (hoe je dat kan overleven, geen idee!) Hierdoor is hij niet meer in staat om zelf weer terug te gaan leven in het wild en daarom zit hij in de opvang. Zo had eigenlijk elke koala wel zijn eigen verhaal!

De tweede stop die we namen was bij een strand iets voor spot x aan. Hier in de “duinen/bosjes” zitten Kangaroos!! Echt super veel ook, heel leuk om ze weer te zien! Ook schattig we zagen een baby nog in de buidel van de moeder zitten.

Na de Kangaroos kwamen we aan in Spot X surfkamp! Hier slapen we in een dorm met 12 anderen ongeveer. Mooie omgeving hier! En wel relaxed sfeertje. Morgen om 10:30 de eerste surfles ! Ben benieuwd of ik het nog een beetje kan na een jaar niet gesurfd te hebben en hoe dat gaat in de Pacific Ocean😂👍🏼

We gaan het beleven!

Woensdag 26 December

Vandaag onze vierde dag in het surfkamp! Super leuk hier! Surfen gaat lekker, sta elke x wel!🏄🏽‍♀️

Gisteren kerst gevierd , zo maf om het te vieren in de zomer! Begonnen met surfen in de ochtend en in de middag waren er activiteiten , volleybal en touwtrekken en dan konden teams prijzen winnen. Mijn team heeft niks gewonnen haha. In de avond was er live muziek.

Hier Will ontmoet uit Nederland , grappige dude en Kelsey uit Canada.

Donderdag 27 december

Vanochtend laatste surfles gehad , ging echt super! Heb in plaats van de broken waves nu unbroken waves gedaan , super leuk😁

Na het surfen nog gechilled in het kamp en later op de dag hebben we de Greyhound genomen naar Byron Bay!

Zondag 30 december

Mm bij houden van me reisverslag is ff minder haha. Momenteel zijn we in Byron Bay! Echt een toffe town!! Sws dat ik hier nog terug ga komen. Overal is er wel de hele dag door ergens live muziek te vinden. Zo relaxed sfeertje hier!

Inge heeft vrijdag geskydived!! Echt super gaaf van haar! Ik vond het dood eng voor haar haha (hoogtevrees hiero). Ze vond het echt super leuk om te doen!

Vanavond zijn we bij de lighthouse geweest met sunset en het zuidelijkste puntje van Australië!

Morgen oud en nieuw vieren !

1. Eline Hooijer:
    Mooi verhaal Anne xxx
  2. Jan:
    30 december 2018
    Yep! Thanks! We zijn weer helemaal op de hoogte.
    Happy New Year alvast!
    Daar ook met oliebollen en kniepertjes?
  3. Hennie Roelofsen.:
    30 december 2018
    Hai Anne, wat een mooi verhaal weer en schitterende foto's. Blijf maar mooi met beide beentjes op de vloer, kan je niet hoog vallen. Gedurfd van je vriendin zo te vliegen. Jullie vermaken je nog even samen. Heel gezellig oudjaar🍾🕛gr daar🤗😘