Bundaberg / werk

2 februari 2019 - Bundaberg South, Australië

Waar zal ik is beginnen? Ik ben nu al langer dan een week in Bundaberg (zo raar sinds 2 maanden ergens te zijn, langer dan een week). Vorige week woensdag aangekomen & naar Dingo Blue Backpackers Hostel gegaan.

Hier aangekomen, de kamer die ik kreeg moest ik delen met 1 andere meid uit Engeland, zonder airconditioning, maar een ventilator aangeschaft voor 13$ , want in dit land kan je niet zonder 1 van de 2.

Uiteindelijk de dag erna zou ik de rent moeten betalen 220$, alleen kwam ik er achter dat het hostel helemaal geen 6/7 dagen werk kan leveren maar 3/4, dat zou beteken dat ik nooit genoeg geld zou verdienen om de rent te betalen en eten etc.

Ik vertelde dit aan de telefoon aan een vriend van mij Bruce (Kiwi , leren kennen in Engeland, woont nu in Aus). Toen besloten de rent niet te betalen en hij kwam me ophalen uit de hostel, om me spullen te kunnen verhuizen. Zie je elkaar eindelijk na 1,5 jaar terug , moet hij je helpen verhuizen 😂

Toen ben ik naar een normaal toeristische hostel gegaan, Bunk Inn, echt een super mooi hostel! Hier in het weekend van Australia day leuke mensen ontmoet (3 Nederlands Jongens en 1 meid uit Oostenrijk) en Australia day meegevierd. Ook zijn we zondag naar het strand gegaan om de schildpadden te zien, die komen uit hun eieren en worden door vrijwilligers geholpen. Ze moeten namelijk van het strand naar het water lopen. Zo lief om te zien!

Hun gingen maandag allemaal weg om weer  veder reizen. In de tussen tijd heb ik alle boerderijen zo beetje afbelt voor werk, naar verschillende working hostel geweest tot dat ik gebeld werd door Shoestring Backpackerhostel. Daar was ik zaterdag al even wezen kijken en zag er wel goed uit en vriendelijke eigenaar en eigenarese. Dus besloot ik maandag daar naar toe te gaan.

Nu sinds maandag al in dit hostel en is wel leuke hostel! Woensdag hadden we Lemon training , allemaal uitleg gekregen over hoe je een Lemon moet plukken en gebruik van de ladder. Heel wat strenge regels, meer dan 3 fouten en je ligt er uit. Goed me best doen dus haha. Voor de rest nog niet gewerkt in de lemons alleen training gehad.

Vrijdag echte eerste werkdag gehad, om 5 uur er uit en met ze alle naar een boerderij gegaan. Hier moesten we onkruid gaan plukken die groeide bij de aubergines. Opzich niet de zwaarste werk, alleen paar van die lange rijen en dan de hele tijd bukken🤔 Me rug vond het minder fijn. Maar wel lekker gewerkt! En werden per uur betaald dus dat is wel chill! Eerste dollars verdient 😁

1. Inge van Bruggen:
    2 februari 2019
    Succes met je baantje. Je kunt het!☺️
  2. Eline Hooijer:
    zet hem op Anne!! xxx
  3. Pappa Jan:
    2 februari 2019
    Goed gedaan! Anne ben trots op jou!
  4. Jan:
    2 februari 2019
    Wat hebben we lang niet van je gehoord😜
    Nu gelukkig weer een mooi verhaal!
    Hopelijk volgen er nog veel zelf verdiende dollars, maar dan niet allemaal van het onkruid🥵
  5. Hennie Roelofsen.:
    2 februari 2019
    Hai Anne, wat een avonturen allemaal, leuk om te lezen. Wat lief de schildpadden, echt ieneminie. Jij red je er wel. Veel plezier ook met je werk daar👍🏻En mooi voor de...........$ 👍🏻😘😘