Brisbane!

8 januari 2019 - Brisbane, Australië

Zondag 6 januari

Aangekomen vandaag in Brisbane! Brisbane is de hoofdstad van Queensland , maar voelt veel kleiner aan. Het heeft een aangename sfeer en alles is ook zo beetje op loop afstand vanaf onze hostel , super fijn!

Vandaag zijn we naar Southbank gelopen , hier was een leuke markt & heb je een zelf gemaakt stukje strand. Zodat mensen in de warmte hier kunnen afkoelen. Brisbane zelf heeft namelijk alleen een rivier (maar daar kan je niet in zwemmen) , de echte zee zit veel verder weg van het centrum.

Voor de rest heeft Brisbane ook veel oude gebouwen, vind ik persoonlijk erg mooi! Ze mogen die ook niet afbreken dus in vele oude gebouwen vind je weer “moderne dingen “ in.

Maandag 7 januari

Vandaag vroeg opgestaan en met de Greyhound naar de Australia Zoo geweest! Super groot en mooi dierentuin , met Australische eigen dieren en andere soorten vanuit Azië en Afrika. De dierentuin hoort bij de Irwin familie , van Steve Irwin!

We hebben hier ook de beroemde krokodillen show  gezien, gedaan door Steve Irwin zijn vrouw en twee kinderen. Heel mooi gedaan! Ook waren er nog andere mensen die de show begonnen met verschillende soorten vogels.

Ook hebben we nog een tijgershow gezien , die was ook leuk!

Voor de rest nog Kangeroos geaait en koala’s haha.

Dinsdag 8 januari

Vandaag ons laatste dagje in Brisbane. We hadden besloten om een riviertour te doen, de route duurde 1,5 uur en zag je de stad van een andere perspectief. Mooi om te zien!

Na de ander half durende riviertour gingen we naar een chocolade bar, hier hebben we een chocolade fondue gegeten , super lekker!

Uiteindelijk zijn we nog heel eventjes in de Botanic Garden geweest en voor de rest de dag gezellig afgesloten met Mexicaans eten (altijd goed)!

Zo juist (woensdag 9 januari) Inge in de shuttle bus gegaan onderweg naar de AirPort! Vijf weken samen reizen was super gezellig!

Ik zelf ga zo met de Greyhound weer verder, next stop ↗️ Noosa!

1. Eline Hooijer:
    8 januari 2019