Surfers Paradise

5 januari 2019 - Surfers Paradise, Australië

Woensdag 2 januari

Aangekomen in Surfers Paradise , onderweg nog gestopt bij Point Danger Lookout, hier heb je de grens tussen New South Wales en Queensland. We zijn nu ook weer een uur vroeger in tijd.

Het hostel waar we in verblijven is echt super mooi, we hebben een gratis upgrade gekregen van een 8 persoons dorm naar een 4 persoons dorm. Alles is ook super netjes en er is een zwembad! Luxe hostel so far van de afgelopen 2 maand.

Voor de rest vandaag de stad verkent en zijn we in de avond naar een 7D film geweest. We hadden hier twee films van 8 minuten gezien en dan zit je in een soort van simulatie, vet grappig!

Ook was er nog een markt bij het strand in de avond , hier verkochten ze voornamelijk van dat kinderspeelgoed troep haha. Ook was er een man die allemaal reptielen bij zich had , waarmee mensen op de foto konden🤔

Donderdag 3 januari

Vandaag  zijn we naar het museum Believe iT or Not geweest. Was grappig! Hier waren allemaal feitjes en weetjes die super ongeloofwaardig zijn , maar wel waar zijn! En nog allemaal andere soort bijzondere dingen (plukje haar van Elvis).

Voor de rest vandaag nog nieuwe helix piercing laten zetten, vet cheap hier, 30$ dus €15,- ongeveer 😁

Daarna gingen we weer terug naar het hostel. Wij twijfelde over de betaling die we hadden gedaan gisteren, voor ons gevoel hadden $162 dollar te veel betaald, dus zijn we terug gegaan naar de receptie. Dit bleek dus ook waar te zijn, nu gelukkig het geld terug gekregen, scheelt wel heel veel! Wij blij dat we er zelf achter waren gekomen🤗

Voor de rest nog in de avond weer naar de 7D film geweest, dit x gingen we voor een horror variant, die was nog leuker haha.

Vrijdag 4 januari

Lekker uitgeslapen in de ochtend en een Engels ontbijt gegeten bij een restaurantje.

In de middag lekker gechillt bij de hostel zwembad en voor de rest niet zo veel bijzonders gedaan. Omdat we in de avond mee gingen doen aan een pub crawl.

Zn organisatie van events in Surfers Paradise organiseert dat en dan ga je naar 4 verschillende clubs. We begonnen om 6.30 in the Beergarden , waar we 1 gratis drankje kregen en gratis eten. Vanuit de Beergarden gingen we naar een club genaamd de Bedroom. Nou dat was me toch een intense club, leek net een stripclub.. Al gauw waren er vervelende jongens uit de pub crawl groep , waar we de hele avond last van hadden. Ook in de nieuwe club genaamd cocktails. Toen uiteindelijk kwamen we met een smoes dat we naar de toilet gingen , maar eigenlijk gingen we weg. De laatste club zijn we niet meer geweest. Geen pub crawls meer voor ons 😂 We eindigde de avond in de hostelbar met een biertje! Stukke beter dan die fancy clubs 😬

Zaterdag 5 januari

Vroeg opgestaan vandaag , want we hadden om 10:00 een Sea Airplane vlucht! Was echt onwijs gaaf! Het was voor mij voor het eerst in een klein vliegtuigje in plaats van een grootte en dan ook nog een watervliegtuig! Het landen en stijgen was heel anders dan je gewend bent , maar wel heel cool!

De heenvlucht zagen we de stad Sufers Paradise en alles daarom heen, echt onwijs mooi uitzicht!

Uiteindelijk landde we bij het eiland South Stradbroke Island, hier hebben we drie uur lang ons vermaakt. We gingen ook nog even wandelen, omdat we naar het strand wilde gaan aan de andere kant van het eiland. Alles ging prima zijn gangetje tot dat we bijna bij de zandduinen waren, hier was het zand zo heet! Het lopen op slippers ging al bijna niet , laat staan op blote voeten. Maar Inge zal Inge wel niet weer is wezen , natuurlijk gebeurde er wat weer met haar , haha😂 Namelijk haar slipper begaf het! De tussenstuk sprong kapot, maar we moesten nog helemaal terug lopen weer , door het hete zand... De uiteindelijke oplossing was Inge mijn ene slipper aan te doen (3 maten te klein maar paste soort van) en ik liep met een zak om mijn voet terug😂 Fijn was anders maar hadden de tocht terug gehaald! Weer z’n typisch momentje van “Jut en Juul op reis”!

Ook de terug weg met het vliegtuig was gaaf! We hadden zo veel mazzel dat we het donderdag last minute (vette deal gekregen) hadden geboekt, een onwijs leuke dag gehad!

Morgenochtend vertrekken we naar Brisbane! Inge en mijn laatste bestemming samen!

1. Eline Hooijer:
    5 januari 2019
    Jullie zijn me ook een stelletje samen😜❤️
  2. Jan:
    5 januari 2019
    Klinkt weer olderjeekes gaaf!
    Dat 7D moet je nog maar eens uitleggen🤔
  3. Hennie Roelofsen.:
    5 januari 2019
    Wauw wat een verhalen weer Anne. Nog veel plezier de laatste dagen samen. Schitterend die foto's vanuit het watervliegtuig.