Noosa / Fraser Island

13 januari 2019 - Noosa Heads, Australië

Woensdag 9 januari

Vandaag in de ochtend afscheid genomen van Inge die weer terug ging naar Nederland , super leuke en mooie tijd samen gehad!

Na het afscheid ging ik mijn eigen spullen pakken en klaar maken voor mijn reis , next destination Noosa! Ik had afgesproken voor mijn hostel om 7:00 met Maaike! Die heb ik leren kennen tijdens mijn outback tour. Super toevallig dat zij ook in Brisbane was en vandaag ook naar Noosa ging!

Gezellig samen 2,5 uur in de bus bij gekletst over onze reizen , aangekomen in Noosa , ontmoette we ook bij de busstation Niek, ook uit Nederland. Met ze drieën gingen we naar het hostel, we waren nogal vroeg dus konden nog niet inchecken.

We besloten om te gaan ontbijten , was super lekker! Daarna gingen we naar het strand , hier heerlijk gelegen en geslapen haha, we waren best moe.

Uiteindelijk om 14:00 weer terug gegaan en ingecheckt. Na het inchecken besloten we de coast Walk te gaan maken, super leuk! Alleen konden Niek en ik hem niet afmaken, wij moesten om 18:00 terug zijn voor onze Fraser Island briefing. Die gehad te hebben , hadden we Maaike weer gemeet, daarmee lekker gegeten!

Na het eten nog even geborreld en nu weer terug in het hostel! Morgen er vroeg uit en dan naar Fraser Island!!!

Donderdag 10 januari

Vroeg wakker geworden vandaag, om 7.30 vertrokken vanaf het hostel naar Rainbow Beach. Aangekomen in Rainbow Beach verwisselde we de bus om voor 4WD jeeps. Ik zat in jeep 1, bij de guide, en vier anderen mensen van de groep. Zelf mag ik er niet in rijden haha, pas vanaf 21 mag je er in rijden.

Vanuit Rainbow Beach namen we de ferry naar Fraser Island. Op Fraser Island kwamen we aan op Hook Point aan de zuidkant van Fraser Island. Nu begon de 4WD driving pas echt , super leuk om over het zand te crossen! Was echt gaaf haha.

We verbleven op het eiland in Eurong. Hier hadden we ook eerst lunch voordat we het eiland verder gingen zien. Na het lunchen gingen we een stuk rijden door prachtig stuk rainforest met grote mooie bomen.

Uiteindelijk kwamen we aan bij Lake Mckenzie, prachtig mooi helder blauw meer , waar niks in zwemt en 5 meter diep is! Hier hebben we de rest van de dag lekker gechillt.

Daarna gingen we weer terug naar Eurong. Waar we gingen avondeten en nog wat drinken. Ik sliep op Fraser Island in een vier persoonstent ( hoefde hem maar met 2 andere te delen, zo chill).

Heb heerlijk geslapen in de tent!

Vrijdag 11 januari

Vandaag er ook weer vroeg eruit! Eerste stop op het eiland was Eli Creek, langste vers water creek aan de oostkant van het eiland. Hier hebben we lekker gechillt en zijn we drijvend de creek naar beneden gegaan.

Na de Eli Creek gingen we verder om het bekende Maheno Schipwreck te bekijken. Het schip was door een cycloon in 1935 aangespoeld op het eiland.

Na het schipwreck hebben we de Champagne Pools bezocht. Dit is een zwemhol waar de oceaan water in komt. Hier hebben we poosje gezwommen en gechillt.

Na de champagne Pools gingen we weer verder crossen naar de volgende bestemming. Indian Head, het is een grote rots klif punt ( of hoe je het ook noemt ). Vanuit hier heb je prachtig uitzicht over de stranden en het water. We zagen ook een  pijlstaar rog!

Na Indian Head gingen we weer terug naar onze accommodatie.

Zaterdag 12 januari

Vandaag ook weer er vroeg uit. In de ochtend naar Lake Wabby geweest, diepste meer van het eiland, maar liefst 11,4 meter diep!

Om bij het meer te komen moesten we een wandeling maken van 45 minuten , lekker up hill down Hill, heet zand haha. Ook kregen we nog even veiligheid uitleg van onze gids over slangen en dingo’s. Wordt je gebeten door slang 40 minuten tot dat je dood gaat, was een goed begin van de wandeling haha.

Uiteindelijk aangekomen wordt je beloont met een prachtig meer en frissende duik!

Na het meer gingen we nog lunchen in Eurong en daarna was het tijd om terug te rijden naar de ferry plek.

Uiteindelijk was er nog een after party in het hostel om 8 uur, hebben we gezellig gedronken, gekke Engelse drankspellen gespeeld en gedanst.

Super leuke reis gehad!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eline Hooijer:
    13 januari 2019
    wauw! wat gaaf en wat een avontuur Anne! mooie foto,s van het eiland! geniet ervan en veel plezier! xxx
  2. Hennie Roelofsen.:
    14 januari 2019
    Hai Anne ziet er weer mooi uit daar, om jaloers op te worden. Veel plezier nog.