Melbourne met Inge!

13 december 2018 - Melbourne, Australië

Maandag 10 december:

Overnacht in het Space Hostel en er vroeg uit gegaan , om naar de luchthaven te gaan. Daar heb ik Inge opgewacht ! 😁 Nu gezellig samen 5 weken reizen van Melbourne naar Brisbane!

Ik moest vandaag mijn bankpas op halen, dus zijn wij samen naar St Kilda gegaan. (Heb me bankpas nu😁) Voor de rest zijn we nog even bij Luna Park gaan kijken , strand en bij de pier. Ook hebben we een lekker regenboog ijsje gegeten, haha.

Toen besloten wij om terug te gaan met de tram, alleen eenmaal aangekomen in het centrum, vergaten we uit te stappen bij de juiste halte 😅 Op zich geen probleem, aangezien de trams in het centrum gratis zijn , dus kunnen we zo een nieuwe pakken terug. Wij dus een nieuwe tram terug pakken, alles gaat prima, tot dat hij op eens random stopt, heeft de tram geen stroom meer... dus wij uit de tram en toen maar gaan lopen, aangezien tram verkeer stil lag😂

Voor de rest niet zo veel meer gedaan daarna haha. Inge moest ook even bij komen van de jetlag ( lekker twee overstappen gehad )!

Dinsdag 11 december:

Wakker geworden in het hostel Nomads, Inge is weer fris en fruitig van de jetlag. We besluiten vandaag naar het centrum te gaan met de winkels etc. Na paar winkeltjes en het kopen van kaartjes , gaan we naar de Hosier Lane. In o.a. deze straat zie je de street art van Melbourne & daarna zijn we ook nog naar de ACDC Street gegaan voor nog meer streetart, heel mooi!

Voor de rest langs de rivier gewandeld en door een park. Toen besloten wij de Eureka Tower in te gaan om naar de Skydeck 88 verdieping te gaan, super mooi uitzicht hadden wij!

Aan het einde van de dag en na wat gegeten te hebben gingen we weer terug naar het hostel. Daar hebben we nog eventjes biertje gedronken en pool gespeeld met een Chinees en Australier van de Gold Coast. Gekke combi haha.😂

Woensdag 12 december:

Weer nieuwe dag! Vandaag super warm weer, dus besloten wij om naar Brighton Beach te gaan , voor de leuke gekleurde strandhuisjes. Hier hebben we leuke foto’s gemaakt en nog 2 uurtjes gelegen in de zon☀️

Daarna namen we de bus naar St Kilda om even te lunchen en de rest van de dag door te brengen in de schaduw van een palmboom ( was zo heet). Beleven in St Kilda de hele dag wachten tot de zonsondergang , helaas was het vrij bewolkt, dus was de zonsondergang matig haha. Door veel wind en bewolking was het minder druk om pinguïns te spotten, hierdoor hebben wij er 2 gezien!😁

Na dit alles gingen we weer terug naar het hostel🤗

Donderdag 13 december:

Vanochtend wakker geworden met helaas slecht weer , flinke buien..We besloten om naar de Victoria Market te gaan, super leuk, van alles en nog wat te kopen aan souvenirs en andere dingen! Scheelt ook dat het overdekt is dus konden ons hier prima vermaken 😇

Na poosje in Victoria Market zijn geweest gingen we op zoek naar een postkantoor, om even kaarten te posten. Nadat dit gelukt was gingen we lunchen en op weg naar Australian Centre for the Moving Image, museum over films , videogames etc. Was wel leuk en konden er gratis in, vet chill!

Hierna besloten weer terug te gaan naar de hostel en eventjes te chillen. Zodat we daarna door konden naar een bar om nog even drankje te drinken met de mensen van mijn groep en die even doei te zeggen.

Toen we eenmaal weer terug daarvan waren in het hostel, kwam onze kamergenoot Harry tot de conclusie dat er in zijn bed ( gelukkig best ver van ons aan de andere kant van de kamer) bed bugs waren!! Hij had al beten op zijn arm. Super kut dit! Wij nu verhuist naar een andere kamer, voor ons laatste nacht in dit hostel. Morgen vroeg vertrekken wij met de Greyhound naar Canberra , hopelijk daar een beter hostel zonder bed bugs!

Roommates update:

-vaag oud Chinees stelletje 🤨
Een vage  chagrijnig dude , die het licht al uit wilt om 9:00 Pm en om 6 am er uit gaat
Harry uit Engeland , woont al 5 maanden in het hostel, heeft rug pijn , en is het werken volgens mij helemaal zat
En vage andere dude , geen idee wie  of wat hij hier doet 😝
* update vage dude is vriend van Harry
Nieuwe jongen ontmoet tijdens onze bed bug avond, hij had een geweldige eerste avond, gelijk bed bugs😂

1. Inge van Bruggen:
    13 december 2018
    Harry, onze vriend. Moet zo om hem lachen 😂😂
  2. Eline Hooijer:
    14 december 2018
    geweldig verhaal en super mooie foto's Anne!
  3. Jan:
    14 december 2018
    Leuk om mee te lezen ( en te kijken) wat je allemaal meemaakt
    🇦🇺