Brisbane / Melbourne met Des

24 juni 2019 - Melbourne, Australië

BYE , BYE BUNDABERG!

Vrijdag 24 mei verlieten Des en Ik eindelijk na vier maanden hard hebben gewerkt , BUNDABERG! We werden vroeg in de ochtend door Micheal (de hostel eigenaar) afgezet op het treinstation. Het was z'n gek idee dat we geen farm werk meer hoeften te doen en dat we daadwerklijk nu in de trein stappen naar the City Brisbane!

De trein rit duurde ongeveer 3,5 uur en dat ging zo voorbij. Des en ik hadden besloten dat we eerst 2 nachten in een hotel gingen slapen, omdat we dat wel verdiend hadden haha. In Brisbane aangekomen gingen we naar ons hotel. Het hotel heet Evolution Apartments, we hadden het last minute geboekt dus konden hier voor een goede deal overnachten. De kamer die we hadden beschikte over een eigen keuken/woonkamer, badkamer en een balkon! We leefde echt eventjes the high life voor 2 nachten. Was echt super!  We hebben veel gechillt in onze hotelkamer/appartement, omdat we dachten we moeten hier maar goed van gebruik maken. Daarnaast zijn we naar de bioscoop geweest John Wick 3, goede actie film! Ook zijn wij wezen mini golfen, wat ook leuk was, helaas dik in gemaakt door Des, maar ik had wel 2 keer een hole in 1. Voor de rest veel gewandeld door de stad zelf en gechilled bij South Bank.

B847EC11-C685-4535-A30C-3D2D1A8FEA35A8B75AC0-979F-4667-AD67-C7CDF87D27690F38DA45-E1AC-4A05-929F-F1317495E5FE

Helaas moesten we zondag uit checken en besloten we toen naar Base Hostel te gaan in Brisbane. Hier hadden we een prima hostel kamer met leuke mensen. Zo was er 1 meid uit Engeland die harstike enthousiast was en daarmee gingen we uit op maandagavond. Dat was leuke avond! De dag erna werden we met een kater helaas wakker en moesten we uitchecken. We hadden besloten om die dinsdagavond naar Melbourne te vliegen. We hadden het idee dat het heel moeilijk werd om een baan te vinden in Brisbane. Heel veel hospitality baantjes vroegen om 3 jaar ervaringen etc. En ach waarom ook niet naar Melbourne vliegen als het kan haha.

Zo brachten we die dinsdag de hele dag met een hangover door in het park en uiteindelijk aan het einde van de dag namen we de trein naar het luchthaven. Onze vlucht naar Melbourne duurde ongeveer 2,5 uur en verliep prima! Geland in Melbourne moesten we uitvogelen hoe we naar het hostel konden. We namen uiteindelijk de skybus en daarna een uber. Gosh, wat was Melbourne KOUD vergelijken het lekkere warme weer in Queensland dat we zo gewend waren. Van lekker 20 graden gingen we opeens naar 10 graden... brrr!

Het eerste hostel waar we in overnachten was Base St kilda hostel. Ik had hier al in overnacht in mijn allerste week in Australie. Voordat we naar Melbourne gingen hadden we al veel mails gestuurd om te soliciteren en zo bleven we dat eigenlijk ook doen. Met veel geluk werd ik de dag nadat we aangekomen in de avond al gebeld en uitgenodigd voor een interview voor vrijdag. Zo ging ik daar toen heen en kreeg ik de baan in een restaurant dat zou worden geopend op 14 juni. Het is een Tex Mex Mexican restaurant en hoort bij een keten hier in Australie. Ik was super blij dat ik gelijk een baan had gevonden! Helaas had Des alleen sales jobs kunnen krijgen, maar die werken met stome comisie dus dat was niet echt wat. Ik kreeg van het restaurant eerst 2 trainingen over het menu etc. het was super veel informatie! Ik dacht al van help, dit restaurant is echt huge ass. Uiteindelijk het echte werk begon, maar ik dacht alleen maar van , shit dit is niks voor mij. Gosh wat een lange dagen waren dat 12 uur shifts. Ik besloot dat bediening baantje niks voor mij is, ik kan niet eens met drie borden lopen haha, eens een kluns altijd een kluns. Dus ik besloot ontslag te nemen, waar ik eigenlijk gewoon wel trots op ben, had ook tegen me zin door kunnen gaan maar dat deed ik voor een keer niet. Dus dat ook weer bereikt in me leven haha.

In de tussentijd zijn we ook van hostel veranderd en zitten we tot in heden in Nomads All Nations. Prima locatie in de CBD :) Des doet hier nu housekeeping 12 uur in de week voor gratis accomodatie & ik probeer dat ook te krijgen. Daarnaast heb ik nu een nieuwe baan in een Spudbar ( https://spudbar.com.au/ ) , voor als je wil weten wat het is. De manager lijkt een chille dude en prima werk om te doen! Donderdag is mijn eerste shift en ben benieuwd hoe dat gaat! Des heeft onder tussen zijn white card gedaan en probeert nu een baan als labour te krijgen. Hij gaat van de week 2 dagen een ice rank helpen opbouwen. Eh nou dit was denk ik ff kort samengevat alles. Prima na het zin hier in Melbourne met Des :)!

1BE2C1B2-2F2F-436D-A85E-1354026E34FA1FF02B46-090D-4B88-A5D7-F8450F5F136AB3B6A02A-8E6C-4A82-B570-B25E4811860213542A07-DE0E-4861-873B-56D31406521F5F52E75E-347E-41CE-87A1-2271F61967D1D4BA35C7-1F63-488D-AFA8-BE7522A1183C

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Inge van Bruggen:
    24 juni 2019
    Ben blij voor je dat je het zo leuk hebt met Desmond! Is je gegund. 😘
  2. Eline Hooijer:
    24 juni 2019
    goed bezig jullie!! groetjes pa en ma xxx
  3. Hennie Roelofsen.:
    27 juni 2019
    Wauw Anne wat een leuke verhalen weer. Nou fijn dat je het nog zo naar je zin hebt. Succes met jullie nieuwe jobs en hopelijk bevalt dit beter. Have a nice time in Melbourne🤗😘